Pemimpin Negara Islam Difitnah, Tindakan Ulama ?


Rakyat negara dikejutkan dengan pendedahan Raja Petra di TV3 mengenai penglibatan Dato Seri Najib Tun Razak dalam kes pembunuhan Atlantuya adalah fitnah rekaan semata-mata. Umum sudah mengenali Raja Petra melalui isu-isu panas yang diutarakannya di laman web MalaysiaToday. Beliau juga yang bertanggungjawab dalam membuat tuduhan terhadap Dato Seri Najib dan Datin Seri Rosmah terlibat dalam kes pembunuhan Atlantuya melalui laman webnya Malaysia Today. Raja Petra pernah menjadi tahanan ISA beberapa kali kerana didakwa boleh mengancam kestabilan keharmonian rakyat Malaysia. Beliau juga pernah didakwa menghina Islam dan menghina Yang Dipertuan Agong.

Namun setelah pendedahan beliau mengenai fitnah yang direka oleh pihak pembangkang terhadap Dato Seri Najib, Raja Petra kini digelar pengkhianat dan pembelot oleh pihak pembangkang sendiri. Mereka yang begitu lantang dahulu mengkritik kerajaan yang dituduh memfitnah Anwar Ibrahim kini tidak dapat menerima pendedahan Raja Petra. Jika dahulu ada diantara mereka yang terdiri daripada para ulama (gelaran oleh penyokong mereka sendiri) begitu lantang menyatakan hadis dan fatwa yang menyelar tindakan memfitnah seseorang, tetapi kini hanya mampu berdiam diri.

Mengapa para Ulama ini tidak bertindak mengkritik pembangkang di atas fitnah besar yang mereka lakukan terhadap perdana menteri kita? Bukankah Ulama tidak boleh bersikap berat sebelah. Ulama harus adil dalam setiap perkara. Seharusnya para Ulama ini tampil ke hadapan dan mempertahankan seorang pemimpin negara islam yang disegani dunia, bukannya bersekongkol dengan seorang penzina dan peliwat tegar !

Layakkah mereka ini digelar sebagai Ulama? Adakah mereka ini yang boleh digelar Ulama Politik semata-mata?

Tepuk dada tanya selera...

No comments:

Post a Comment