Batalkan Biasiswa Pelajar Pengkhianat !

Ketika tiada sumber kewangan ketika mahu melanjutkan pelajaran, para ibu bapa mereka sanggup berhempas pulas, merayu kepada pihak kerajaan untuk mendapatkan bantuan biasiswa untuk anak mereka. Akhirnya setelah pelajar ini diberi bantuan kewangan yang secukupnya, kini mereka berpaling tadah bersekongkol dengan pihak pembangkang yang mempunyai agenda untuk menjatuhkan kerajaan.

Lihat sendiri para pelajar Malaysia di Mesir yang tidak mempunyai kesedaran, tidak tahu berterima kasih diatas bantuan yang mereka terima selama ini.



Sumber daripada mediapermatangpauh.blogspot


Adakah ini balasan yang harus diterima Kerajaan setelah segala bantuan diberikan kepada mereka ini? Sedarkah mereka semua, betapa ramai lagi rakyat malaysia yang tidak bernasib baik seperti mereka, yang terpaksa melupakan hasrat untuk melanjutkan pelajaran mereka kerana kekurangan sumber kewangan?

Seharusnya Pihak Kerajaan bertindak tegas keatas pelajar-pelajar ini. Tarik kembali biasiswa mereka sebagai pengajaran kepada mereka. Lebih tegas lagi jika Kerajaan dapat berkerjasama dengan pihak universiti dan menggantung pengajian mereka yang terang-terangan menentang kerajaan.

1 comment:

  1. kita cakapAugust 01, 2011

    Penghabiskan duit aje hantar Depa ni semua belajar, tak sedar diri.

    ReplyDelete