PAS Dah Lama Hina Al Quran dan Agama Islam

Isu lukisan kartun yang dipaparkan di Utusan Malaysia sedang menjadi isu kepada PAS. Lukisan tersebut yang dilihat sedang memaparkan situasi seorang gadis dirogol dan gadis tersebut pergi membuat aduan kepada tok penghulu, namun aduan tidak dilayan kerana kekurangan saksi. Manakala apabila gadis tersebut membuat aduan kepada pihak polis, bukti rakaman video melalui telefon bimbit telah diterima sebagai bahan bukti.

Sila lihat kartun tersebut



Dewan Pemuda PAS Pusat telah menganggap kartun tersebut telah menghina Agama Islam. Mereka mendakwa Utusan Malaysia telah menghina hukum Allah SWT dengan bertindak mengelirukan rakyat dengan kartun tersebut. Malah Dewan Pemuda PAS telah menuntut agar pihak Utusan Malaysia tampil memohon maaf di atas penyiaran kartun itu.

Penulis rasa PAS tidak seharusnya menjadikan Kartun tersebut sebagai satu isu. Ianya kelihatan seperti PAS sedang kekurangan idea, mencari apa sahaja perkara yang boleh dijadikan isu untuk menghentam kerajaan.

PAS tidak seharusnya berlagak suci daripada dosa, sedangkan PAS sendiri telah lama menggunakan platform kartun bagi menghina Agama Islam malah menghina individu sesama Islam. Mengapa apabila perkara yang sama dilakukan oleh Utusan Malaysia, PAS harus melenting?

Terasa pedih apabila kena pada batang hidung sendiri? Sedangkan diri sendiri sedap mengata, mengutuk, memfitnah orang lain?


Bagaimana pula dengan akhbar pihak pembangkang? dengan kartun di atas adakah ianya tidak menghina Agama Islam? Tidak menghina individu sesama Islam?

PAS ternyata Hipokrit. Apabila diri mereka sudah rasa terancam apabila dengan jelas kini DAP dan PKR yang menjadi no 1 dan no 2 ketua pembangkang, PAS kini dilihat sedang berhempas pulas mengemis di merata tempat, mencari sebarang isu yang boleh dijadikan tajuk utama akhbar mereka.

Ulama PAS sudah tidak relevan lagi dengan PAS. Kini mereka hanya bertuankan Tuan Guru Mat Sabu sebagai pejuang mereka. Bagaimana seorang Penzina boleh dijadikan naib presiden dan seorang Peliwat boleh dijadikan idola kepada PAS?

1 comment:

  1. Sanggup buat apa saja kerana nak merebut Kuasa Dunia.

    ReplyDelete