Konsert MTV Diteruskan. PAS Tiada Kuasa Dalam Pakatan Rakyat


Satu Konsert Besar-besaran akan diadakan di Kawasan Komersial Antarabangsa I-City, Selangor. Konsert MTV World Stage Live itu diadakan bagi tujuan mempromosikan Shah Alam di Pentas Dunia.

Namun sebaliknya perkara ini tidak dipersetujui oleh Dewan Pemuda PAS, Negeri Selangor. Mereka telah menyatakan bantahan mereka kepada Tan Sri Khalid Ibrahim berhubung isu ini. PAS menyatakan penganjuran Konsert MTV World Stage Live ini adalah bertentangan dengan Enekmen Kawalan Hiburan Negeri Selangor.

Tetapi Tan Sri Khalid Ibrahim selaku Menteri Besar Selangor menolak usul daripada Dewan Pemuda PAS!. Khalid Ibrahim memberi alasan bahawa kelulusan telah diberikan sejak tahun lepas dan Konsert tersebut adalah hasil daripada cadangan Sultan Selangor sendiri.

Apa dah jadi? Pakatan Rakyat nampaknya tidak menunjukkan pakatan mereka yang sepatutnya.

Apakah PAS tidak mempunyai suara langsung di dalam Pakatan Rakyat? Adakah ini bermakna PAS tidak langsung dihiraukan oleh Pakatan Rakyat?

Adakah PAS akan membiarkan sahaja konsert tersebut dijalankan? Bukankah ianya amat bertentangan dengan ajaran Agama Islam? Pasti ramai remaja yang akan leka ketika konsert tersebut dijalankan, malah mereka akan disajikan dengan hiburan-hiburan yang pasti akan bertentangan dengan ajaran Agama Islam.

Apa kata Ulama Nik Aziz dan Hadi Awang? Adakah mereka akan menghalalkan konsert tersebut? adakah mereka akan usulkan pula agar diadakan satu solat berjemaah besar-besaran sebelum konsert yang penuh dengan unsur haram itu diadakan nanti?

Atau adakah para kumpulan pemuzik yang terlibat akan diwajibkan memakai jubah dan purdah?

Saya usulkan agar Dewan Pemuda PAS mengajak para pejuang berani AMK untuk turun bersama-sama dan buat satu demonstrasi bagi menuntut Konsert tersebut dibatalkan! Kita jangan gentar dengan Khalid Ibrahim! Perjuangan Islam harus kita teruskan tidak kira siapa pun yang menjadi penghalang!

TAKBIR !!!

No comments:

Post a Comment