Syabas Dato Seri Najib Dan Datin Seri Rosmah !



Rakyat Malaysia seharusnya berasa bangga dengan keberanian Perdana Menteri Malaysia ini kerana tidak gentar apabila dipanggil oleh pihak Mahkamah untuk memberikan keterangan berhubung kes Liwat 2 Anwar Ibrahim. Kehadiran Dato Seri Najib dan Datin Seri Rosmah menjadi tumpuan seluruh yang hadir.

Namun masih ada lagi suara-suara sumbang yang kedengaran. Pihak pencacai Anwar Ibrahim Al Juburi didapati menggelar Perdana Menteri Malaysia sebagai penakut, hanya kerana keengganan beliau untuk memberi sebarang komen ketika diminta untuk ditemubual oleh para wartawan dan juga peguam-peguam Anwar.

Dato Seri Najib ternyata lebih arif, lebih bijak dalam menangani situasi tersebut. Beliau pasti sedar bahawa adalah tidak wajar untuk memberi sebarang ulasan atau komen kepada wartawan kerana perbicaraan masih belum lagi selesai. Keputusan belum dapat diputuskan. Adakah beliau layak digelar Penakut? Sedangkan beliau telah tampil di hadapan mahkamah hasil daripada usaha Anwar Ibrahim dan konco-konconya yang mahukan Dato Seri Najib dipanggil ketika perbicaraan!


Namun gelaran Penakut itu selayaknya diberikan kepada Anwar Ibrahim kerana beliau telah menolak untuk disoal balas oleh pihak pendakwaan. Adakah ini jalan yang seharusnya diambil oleh seseorang yang mendakwa dirinya dianayia? Tidakkah ini merupakan peluang utama Anwar Ibrahim untuk mematahkan hujah-hujah pihak pendakwa? Jika benar beliau difitnah, maka tiada masalah untuk beliau membuktikannya di hadapan mahkamah!

Tetapi, jelas Anwar Ibrahim ternyata seorang yang penakut, bacul kerana mengambil keputusan untuk tidak disoal balas oleh pihak pendakwa.

Nah siapa Penakut Sekarang !!

No comments:

Post a Comment